PROJECTEN

Uw klas wordt in één of meerdere workshops vol muzikale / theatrale activiteiten voorbereid op een voorstelling, die uw leerlingen zowel in de rol van speler als van publiek beleven! Voor een project hanteren we als uurtarief: 50 euro per uitvoerend uur. Het aantal uren is afhankelijk van het aantal groepen dat deelneemt aan het project. Bij sommige activiteiten kunnen voorbereidende uren en/of materiaalkosten doorberekend worden. Het is mogelijk om in aanmerking te komen voor subsidie via de stichting Kleur In Cultuur. We werken ook nauw samen met het ASG.

Kwela Jamela

In Kwela Jamela beleven de kinderen in een Afrikaanse setting het avontuur van Jamela met een lap en andere dingen van alledag. Als afsluiting van dit project is er een intieme voorstelling met uw klas.

Benodige tijd

Groep 1 en 2

Per groep 3x1 uur en voorstelling

Pomposo in de polder

Hoedje van de Koning

Dit project gaat over alledaagse spelletjes en liedjes die kinderen over de hele wereld zingen en spelen. De kinderen in de zaal kunnen naar hartenlust meezingen en meebeleven! Op het podium spelen en zingen één of twee groepen van de school mee, die in een aantal workshops daarop worden voorbereid.

Groep 1 t/m 5

Per groep minimaal 1 uur + voorstelling

Erna Eugster en Monique Faase

Dikke Maatjes

Het verhaal van een paleisolifant in India die dikke maatjes wordt met een straathond, wordt vormgegeven in een voorstelling van uw leerlingen met liedjes, muziek en theater. Hierop worden zij voorbereid in een aantal workshops.

Groep 3 t/m 5

In overleg. Per groep minimaal 1 uur + voorstelling

Slimme Sam

In de magische wereld van Slimme Sam ontdekken de kinderen verschillende kwaliteiten in zichzelf en hoe er aan veel dingen goede en slechte kanten zitten. Als afsluiting van dit project is er een intieme voorstelling met uw klas.

Groep 3 t/m 5

Per groep 3 x 1 uur + voorstelling

Zoektocht van Grijze Wolf

In dit project gaat een jongen van een inheemse stam in Amerika op zoek naar zijn eigen identiteit in de natuur om hem heen. Als afsluiting van dit project is er een intieme voorstelling met uw klas.

Benodige tijd

Groep 6 t/m 8

Per groep 3x 1 uur en voorstelling

Gebroken Spiegel

Twee razende reporters komen in uw school op het spoor van raadselachtige verdwijningen. Gaandeweg komen zij erachter dat de oorzaak daarvan een gebroken spiegel is. Elke klas krijgt een workshop theater of muziek, waarin wordt gewerkt aan een scene uit het verhaal. Zo spelen alle kinderen van uw school een rol in de feestelijke eindvoorstelling!

Groep 1 t/m 8, schoolbreed

Afhankelijk van schoolgrootte, 1 uur per groep plus 1 dag voor hele school

Local Soap

In dit project spelen drie tot zes klassen door henzelf te bedenken afleveringen van een soap. De deelnemers worden voorzien van 'munitie': personages, verhaallijnen, wendingen, muziekjes en meer. Een theatrale puzzel met oneindig veel mogelijke oplossingen. Elke aflevering doet je verlangen naar de volgende!

Voortgezet Onderwijs

Afhankelijk van aantal klassen

Multimedia Spektakel

Of je nu van toneelspelen houdt, van rappen op een vette beat of liever je scene op film vast legt, in dit project kan het allemaal. Iedere klas gaat in kleine groepen aan de slag met verschillende media. Een voorstelling vormt de afsluiting van dit project.

Voortgezet onderwijs

Afhankelijk van aantal klassen