WORKSHOPS

Bij alle workshops en lessen wordt maatwerk voor uw school naar behoefte geleverd. Van een korte kennismaking van één workshop tot een complete leerlijn gedurende een heel schooljaar, het is allemaal mogelijk! Voor een workshop hanteren we een uurtarief tussen de 50 en 75 euro per uitvoerend uur. Het aantal uren is afhankelijk van het aantal groepen dat deelneemt dan wel het aantal leerkrachten. Bij sommige activiteiten kunnen voorbereidende uren en/of materiaalkosten doorberekend worden. Het is mogelijk om in aanmerking te komen voor subsidie via de stichting Kleur In Cultuur. We werken ook nauw samen met het ASG.

Beleef een prentenboek

Aan de hand van een prentenboek beleven uw leerlingen in deze workshop een prachtig verhaal met liedjes en muziek. Ook spelen ze stukken uit het verhaal mee. In overleg wordt een prentenboek gekozen.

Benodige tijd

Groep 1 en 2

Per groep 1 uur

Monique Faase

Er was eens... een koning

Dit is een workshop waarin uw leerlingen een sprookje beleven en verbeelden over een koning en de inwoners van zijn land. Op een morgen kijkt de koning uit zijn raam en ziet... een draak op de stoep van het paleis. Hoe loopt dit af? De kinderen geven deels een eigen invulling aan het verhaal. Ook leren ze een lied.

Groep 3 t/m 5

Per groep 1 dagdeel

Doe meer met musical

Veel scholen voeren een musical op met kerst, een feest of het afscheid van groep 8. Wilt u ondersteuning op het gebied van zang, choreografie, presentatie en/of toneel, dan kan MuziekMaat u helpen.

Groep 3 t/m 8

Zingen in een koor

Wilt u op school een koor voor een bepaalde gelegenheid, dan kan dat! Onder leiding van een ervaren dirigent is er veel mogelijk. In overleg maakt u de afspraken hiervoor.

Groep 3 t/m 8

Gerard Poot

Djembé: trommel en zing!

Kennismaken met een djembé en het spelen van ritmes is het doel van deze workshop. Natuurlijk worden er ook liedjes bij gezongen! Al heel snel komt uw klas tot een klinkend resultaat. Dit aanbod bestaat naar behoefte uit één workshop of een serie lessen.

Groep 5 t/m 8

Muziek op Maat

Een geheel eigen muziekproject op maat. U kunt ter ondersteuning van een thema muzieklessen laten ontwikkelen en geven, of een passende tekst voor een feest op een bekend lied of zelfs een leerlijn afnemen.

Groep 1 t/m 8

Drumcirkel

Ritme zit in ieder van ons.Trommels en andere percussie-instrumenten zijn toegankelijk voor iedereen. Samen muziek maken verbindt en geeft energie. Onder begeleiding komt elke groep, of dat nu kinderen of volwassenen zijn, tot eigen ritme-muziek. Een heerlijke workshop waar iedereen mee kan doen!

Groep 5 t/m 8, team

Per groep 1 á 2 uur

Plezier in zingen

Met de klas oude en nieuwe liedjes zingen zorgt voor creatieve energie en verbinding in de klas. Muziekmaat kan deze lessen in uw klas verzorgen maar een training voor docenten is ook mogelijk.

Groep 1 t/m 8, leerkrachten

Sylvia Schalken

Laat uw eigen stem klinken

In deze workshop voor leerkrachten ontdekt u meer over uw eigen stem en wat er komt kijken om te durven zingen. Hierdoor groeit uw zelfvertrouwen en zult u met nieuwe inspiratie met uw klas zingen. Een reeks workshops is ook mogelijk, waardoor uw stem zich verder kan ontwikkelen.

Leerkrachten

Erna Eugster

Theaterimprovisatie / Terugspeeltheater

Bij terugspeeltheater reageren de spelers op verhalen uit het publiek met improvisaties. De vertellers krijgen zelfs een eervolle plek op het podium. Het spelen met oprechte verhalen verbindt de deelnemers met elkaar: veel plezier, maar ook meer begrip.

Met dit gebruik van theater is al in één workshop resultaat te halen. Een reeks workshops is ook mogelijk.

Benodige tijd

Voortgezet onderwijs